En nee, het is niet ‘soft’..

Al een tijdje heeft empathie mijn aandacht. Of misschien eigenlijk al heel lang. Altijd als ik illustraties maak, graag voor gevoelige liggende onderwerpen ben ik bezig met mij in te leven. Inleven in het artikel, in het verhaal. Hoe is het voor die ander? Wat is de beleving van de verschillende personages in het artikel?

verhaal_boks

Maar hoe zit het dan met empathie binnen organisaties, mag het daar bestaan, is daar ruimte voor? Wat voor rol speelt het en wordt er bewust mee omgegaan? En wat zou het opleveren als dat gebeurde? Mooi om dan het volgende artikel tegen te komen waarin het belang van empathie binnen organisaties wordt onderstreept. Goed voor de business!

“Empathie vergroot de effectiviteit van personen, teams en organisaties. Aantoonbaar. Empathie levert simpelweg betere relaties op, niet alleen met partner, familie, vrienden en bekenden maar ook op het werk, zowel met collega’s als met klanten. En is dus goed voor de business.”

Je kunt het hele artikel “Marie Miyashiro: Empathie is goed voor de business” door Walter van Hulst lezen op Slow Management.

De workshop Mood Factory biedt een speelse manier om gezamenlijk empathie te onderzoeken en te ervaren.

verhaal_love

De illustraties zijn gemaakt voor TKM, Tijdschrift Kindermishandeling.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s