De onderbouwing

Giovanni Schiuma De enige man met een stropdas op het symposium De kunst van Innovatie. Hij heeft onderzoek gedaan naar de waarde van kunst voor het bedrijfsleven.

“In today’s complex business landscape, as organisations are challenged by new and increasingly complex problems, the arts offer a new ‘territory’ to inspire executives both to see their organisations differently, and to define innovative management systems. Today’s organisations have to become agile, intuitive, imaginative, flexible to change and innovative. This means that organisations have to be managed as ‘living organisms’ in which the people and the organisational aesthetic dimensions are recognised as fundamental factors to meet the complexity and turbulence of the new business age. 

Detail uit de kaart “Kunst en Innovatie” van Jean Klare. Een bijlage bij het onderzoeksverslag Dialoog & Verhandeling dat werd gepresenteerd en uitgedeeld. Over de relatie Artistieke verbeeldingskracht en Bedijrfsinnovaties door Giep Hagoort van het lectoraat Kunst en Economie van de HKU.

Het instituut case studies werkt aan een Toolbox die als leidraad kan fungeren bij projecten tussen creatieven en bedrijven. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Al deze onderbouwing is zo belangrijk en mooi gereedschap om mezelf aan te scherpen [om het dan weer los te laten !]. Maar vooral om de drempel te verlagen voor organisaties en het bedrijfsleven om met kunstenaars samen te werken.
Straks zijn we onmisbaar! En dan wordt het weer een hele klus om los en open te blijven:)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s